PENCAPAIAN AKADEMIK
ANALISA PENCAPAIAN UPSR 2011
Bil
|
Perkara
|
Data
|
1
|
BILANGAN
CALON
|
111
|
2
|
BILANGAN
MURID LULUS
|
93
|
3
|
PERATUS
MURID LULUS
|
83.8
|
4
|
BILANGAN
MURID GAGAL
|
18
|
5
|
PERATUS
MURID GAGAL
|
16.2
|
ANALISIS
GPMP DAN GPS UPSR 2011
BIL
|
SUBJEK
|
JUMA
|
JUMB
|
JUMC
|
JUMD
|
JUME
|
JUM
|
GPMP
|
1
|
BAHASA MELAYU 1
|
66
|
21
|
22
|
2
|
0
|
111
|
1.64
|
2
|
BAHASA MELAYU 2
|
67
|
25
|
13
|
5
|
1
|
111
|
1.63
|
3
|
BAHASA INGGERIS
|
41
|
46
|
23
|
1
|
0
|
111
|
1.86
|
4
|
MATEMATIK
|
48
|
21
|
31
|
6
|
5
|
111
|
2.09
|
5
|
SAINS
|
36
|
51
|
16
|
6
|
2
|
111
|
1.98
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUMA
|
JUMB
|
JUMC
|
JUMD
|
JUME
|
JUM
|
GPS
|
|
|
258
|
164
|
105
|
20
|
8
|
555
|
1.84
|
BILANGAN
MURID BERBANDING MATA PELAJARAN GRED A
BILANGAN MATA PELAJARAN A
|
JUMLAH
|
PERATUS
|
BILANGAN MURID DAPAT 5A
|
21
|
18.9
|
BILANGAN MURID DAPAT 4A
|
18
|
16.2
|
BILANGAN MURID DAPAT 3A
|
10
|
9.0
|
BILANGAN
MURID DAPAT 2A
|
17
|
15.3
|
BILANGAN MURID DAPAT 1A
|
17
|
15.3
|
JUMLAH
|
83
|
74.8
|
ANALISA GRED MATA PELAJARAN UPSR 2011
|
GRED A
|
GRED B
|
GRED C
|
LULUS
|
||||
MATA PELAJARAN
|
JUM
|
%
|
JUM
|
%
|
JUM
|
%
|
JUM
|
%
|
BAHASA
MELAYU 1
|
66
|
59.5
|
21
|
18.9
|
22
|
19.8
|
109
|
98.2
|
BAHASA MELAYU 2
|
67
|
60.4
|
25
|
22.5
|
13
|
11.7
|
105
|
94.6
|
BAHASA INGGERIS
|
41
|
36.9
|
46
|
41.4
|
23
|
20.7
|
110
|
99.1
|
MATEMATIK
|
48
|
43.2
|
21
|
18.9
|
31
|
27.9
|
100
|
90.1
|
SAINS
|
36
|
32.4
|
51
|
45.9
|
16
|
14.4
|
103
|
92.8
|
|
||||||||
|
GRED D
|
GRED E
|
|
GAGAL
|
||||
MATA PELAJARAN
|
JUM
|
%
|
JUM
|
%
|
JUM
|
%
|
||
BAHASA MELAYU 1
|
2
|
1.8
|
0
|
0.0
|
2
|
1.8
|
||
BAHASA MELAYU 2
|
5
|
4.5
|
1
|
0.9
|
6
|
5.4
|
||
BAHASA INGGERIS
|
1
|
0.9
|
0
|
0.0
|
1
|
0.9
|
||
MATEMATIK
|
6
|
5.4
|
5
|
4.5
|
11
|
9.9
|
||
SAINS
|
6
|
5.4
|
2
|
1.8
|
8
|
7.2
|
ANALISIS
BANDINGAN PENCAPAIAN UPSR 2007 HINGGA 2011
BAHASA MELAYU PEMAHAMAN
|
|
|
|||
Tahun
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Peratus
|
93.7
|
95.4
|
96.7
|
97.5
|
98.2
|
|
|
|
|
|
|
BAHASA MELAYU PENULISAN
|
|
|
|||
Tahun
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Peratus
|
94.7
|
95.4
|
90.9
|
96.6
|
94.6
|
|
|
|
|
|
|
BAHASA INGGERIS
|
|
|
|
|
|
Tahun
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Peratus
|
93.7
|
96.9
|
96.7
|
96.4
|
99.1
|
|
|
|
|
|
|
MATEMATIK
|
|
|
|
|
|
Tahun
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Peratus
|
97.9
|
91.5
|
96.7
|
98.3
|
90.1
|
|
|
|
|
|
|
SAINS
|
|
|
|
|
|
Tahun
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Peratus
|
95.8
|
92.3
|
99.2
|
95.8
|
92.8
|
|
|
|
|
|
|
KESELURUHAN
|
|
|
|
|
|
Tahun
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Peratus
|
89.5
|
88.46
|
86.8
|
93.2
|
83.8
|
PENCAPAIAN
KOKURIKULUM
BIL
|
BUTIRAN KEJAYAAN YANG DICAPAI
|
TAHUN
|
1.
|
Tempat ke tiga acara 4 X 100 m
lelaki ( L4 ) MSSPP – Olahraga
|
2010
|
2.
|
Anugerah Atlet Terbaik Lelaki ( L4 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
3.
|
Emas acara 100 m ( L4 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
4.
|
Emas acara 200 m ( L4 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
5.
|
Perak acara 4 X 100 Perempuan
( P3 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
6.
|
Perak acara 4 X 200 Perempuan
( P3 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
7.
|
Gangsa acara 100 m Perempuan ( P3 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
8.
|
Gangsa acara 200 m Perempuan ( P3 ) Olahraga MSSPP
|
2010
|
9.
|
Tempat ke tiga Keseluruhan
Pungutan Pingat Olahraga Sekolah Rendah MSSPP
|
2010
|
10.
|
Johan Hoki 12 tahun ke bawah
Daerah SPU
|
2010
|
11.
|
Johan Hoki 12 tahun ke bawah
MSSPP
|
2010
|
12.
|
Tempat ke tiga Kejohanan Hoki
Terbuka Ipoh
|
2010
|
13.
|
Rumasan SKPM 2010 – 483/7617
|
2010
|
14.
|
GPS – UPSR – 1.89
|
2008
|
15.
|
GPS – UPSR – 1.83
|
2009
|
16.
|
GPS – UPSR – 1.67
|
2010
|
17.
|
Bilangan 5A UPSR – 29 orang
|
2008
|
18.
|
Bilangan 5A UPSR – 26 orang
|
2009
|
19.
|
Bilangan 5A UPSR – 31 orang
|
2010
|
20.
|
Naib Johan Pusat Sumber
Sekolah Peringkat Negeri Pulau Pinang
|
2009
|
21.
|
Anugerah Sekolah Rendah Cemerlang Parlimen Tasek Gelugor
|
2009
|
22.
|
Johan Story Telling Peringkat Negeri
|
2009, 2010
|
23.
|
Johan Choral Speaking Peringkat Daerah
|
2008, 2010
|
24.
|
Johan Bahasa Bermadah Peringkat Daerah
|
2008, 2010
|
25.
|
Naib Johan Pidato
|
2010
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment